tirsdag den 8. september 2015

Hvordan får jeg min mand/kæreste til at bruge hudplejeprodukter?

 
Som lovet et lille indlæg (som blev langt) omkring hvordan man får manden til at gå op i at pleje sin hud.
 
Ingen ønsker at rende rundt med kroppen eller ansigtet fuld af urenheder eller at huden er så tør at der følger en helt støvsky efter en når man bevæger sig. Det gør mændene i den grad heller ikke - men hvorfor gør de så ikke noget ved det, er der sikkert mange kvinder der tænker/spørger.
 
Jeg har snakket lidt med min kæreste om, hvorfor mænd ikke går så meget op i hudpleje.
 
Hans vurdering er at:
 
1. Mange mænd går ikke naturligt op i hudpleje, og ved derfor ikke hvordan man egentlig gør.
2. Hvad skal man bruge af produkter?
3. De forestiller sig at det er tidskrævende.
 
Jeg har fået min kæreste til at forstå vigtigheden i at pleje huden, hvordan man gør det og hvilke produkter han skal bruge.
 
En sjov historie (her fra mig personligt):
 
Da min kæreste og jeg lige havde mødtes snakkede vi om hudpleje en dag og hvor meget og hvor lidt man gik op i det. Jeg spurgte naturligvis ind til hvad han brugte. Han brugte NOGET i badet, en creme og sådan en med sådan nogle korn i skrubbede han ind i ansigtet og sov med nogle gange.
 
Aha tænkte jeg - hvad mon det er. Det lyder meget underligt at man skal ligge og "gratte" rundt i en ansigtspeeling om natten. Jeg fik ham til at finde produktet frem, og rigtig nok var det en biotherm ansigtspeeling (som man bruger i badet). Jeg spurgte ham hvordan han kunne tro, at han skulle sove med den?? Hans svar var at der stod den skulle påføres, men ikke noget med at den skulle skylles af huden igen.
 
Her er et godt eksempel på, at det ikke er naturligt for mænd med det her hudpleje - der skal måske lidt mere forklaring til.
 
 
Jeg tror egentlig at mænd er meget nysgerrige omkring hudpleje. De vil også have pæn og attraktiv hud.   
 
 
Mit forslag hvis du ønsker at din mand skal i gang med hudplejen:
 
1. Invester i noget godt - der ikke fedter, dufter dejligt og opfrisker.
2. Start med 2-3 produkter, så han kan lære dem og kende og finde ud af at det faktisk ikke er så besværligt eller tidskrævende.
3. I stedet for at komme hjem og sige - se nu har jeg købt nogle produkter til din hud - nu skal du i gang med at bruge produkter, så tag et produkt ad gangen. Stil det på badeværelset med en lille seddel vedhæftet/vedlagt, hvor der kort står hvordan produktet skal bruges.
 
 
F.eks.
 
Micro luffa foaming gel - stil den på bordet, med hilsenen. ("næste gang du skal i bad, så prøv lige det her produkt. Skyl ansigtet, kom lidt produkt i hænderne og masser det ind i ansigtet. Husk at skyld ansigtet lige bagefter. Du kan tro det er lækkert - god fornøjelse ;-)" ).
 
Nogle dage efter kan du spørge ind til om den er prøvet og sige at han faktisk kan bruge den hver dag, det vil være det allerbedste, da den renser huden. Derudover har du købt en creme, Vitamin Moisturizer for men, (ikke noget med dagcreme eller natcreme, bare en creme), som han kan bruge efter badet. Den skal bare blive siddende på huden.
 
 
Til sidst kunne vores Bodyshampoo sættes diskret ind i badet med en seddel, "jeg er ret lækker og kan kun anvendes af mænd. Både til krop og hår - prøv mig".
 
 
Din mand vil helt sikkert føle sig forkælet i stedet for overrumplet. Prøv det og tilfør produkter til den daglige rutine, når det bliver sikkert og en selvfølge at bruge de første tre produkter.   

Ingen kommentarer:

Send en kommentar